مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 23:272022-06-08اجتماعي

خواندنی های تاریخ| گرم ترین روزهای تهران و ماجرای دمای آبادان


گرم ترین روز در تهران هوا چند درجه بود؟ رکورد گرم ترین روز در ایران چند درجه است؟ شهرهای ایران روزهای گرم زیاد دارند ولی روزی هم بوده که دمای هوای آبادان را 83 درجه سانتی گراد گزارش کرده اند! - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: در تهران از زمانی که سنجش های هواشناسی ممکن شد رکورد گرم ترین روز در 28 تیرماه سال 1367 شمسی بوده است؛ 42.

6 درجه سانتی گراد.

رکورد قبلی هم 26 تیرماه سال 1353 بود با 42.

2 درجه سانتی گراد.

اما در ایران رکورد گرما متعلق به اهواز است که 8 تیرماه سال 1396 دمایش به 54 درجه رسید؛ گرم ترین درجه ثبت شده در تاریخ بشر که پیش از آن فقط در آمریکا و کویت ثبت شده بود.

اما روزی هم بود که در آبادان می گفتند دمای هوا به 83 درجه رسیده است! روزنامه اطلاعات در 6 مرداد سال 1332 نوشت: به طوری که دیروز خبرنگار ما در گزارش تلفنی خویش اطلاع داد گرمای فصل تابستان در این چند روزه در نقاط جنوب و مخصوصا در خوزستان به شدت سرسام آوری رسیده و طاقت و آرام را از مردمان آن نواحی ربوده است.

خبرنگار ما در دنبال خبر دیروز خود، امروز طی گزارشی تلگرافی چنین اطلاع می دهد: از ده روز به این طرف گرمای بی سابقه ای در آبادان شروع شده است و درجه حرارت در سایه به 49 درجه بالای صفر و رطوبت هوا به 80 درصد و درجه حرارت هوا در آفتاب به 83 درجه سانتیگراد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواندنی های تاریخ| گرم ترین روزهای تهران و ماجرای دمای آبادان

خواندنی های تاریخ| گرم ترین روزهای تهران و ماجرای دمای آبادان